Nyhet!

Vi har nå fått trykkbølgeapparat hos Ammerud Fysioterapi.

Eksempler på hva man kan behandle med trykkbølger:

Hælspore / Plantar fascitt

Akillestendinitt

Beinhinnebetennelse

Hopperkne

Løperkne

Golf- eller tenninsalbue

Muskelsmerter

Trykkbølgebehandling, eller shockwave therapy, som det også kalles, er en godt bekreftet og vitenskapelig bevist behandlingsmetode som gir god effekt på en rekke skader og plager i kroppens sener og muskler. Forskning som er utført, viser at behandlingen ofte gir meget gode resultater, med en forbedring på 65–95 prosent.

Hva er fordelene med trykkbølger?

- Trykkbølger tilbyr en kortere, mer effektiv behandling, som gir raskt resultat, også ved tilstander som er vanskelige å behandle.

- Behandlingen er helt uten bivirkninger

- Takket være sin høye effektivitet anbefales trykkbølgebehandling innenfor ortopedien ofte fremfor kortisonbehandlinger og kirurgi.

RASK, EFFEKTIV METODE, UTEN BIVIRKNINGER

Hvordan foregår behandlingen?

- Avhengig av hvilke plager du har og hvor på kroppen de sitter, justeres blant annet kraften i slaget og hvor mange slag det skal være per sekund. En behandling kan bestå av mellom 1 000 og 4 000 slag og tar normalt mellom 5 og 10 minutter.

- Vanligvis foregår behandlingen en gang per uke. Det kan forekomme tilfeller der pasienter har blitt friske allerede etter en enkelt behandling, men vanligvis kreves det mellom 3 og 6 behandlinger, med 5–10 dagers mellomrom for å oppnå varig resultat.

Gjør det vondt?

- Ettersom trykkbølgebehandling er en relativt aggressiv behandlingsform, kan den av enkelte oppleves som noe smertefull. Samtidig varer behandlingen sjelden mer enn noen minutter, og ubehaget opphører så snart apparatet slås av.

Hvem bør ikke behandles med trykkbølger?

- Du bør unngå trykkbølgebehandling dersom du samtidig gjennomgår annen behandling, som for eksempel kortisoninjeksjoner, bruker antibetennelsesmedisiner eller blodfortynnende medisiner. Har du hjertelidelser, økt tendens til blødning eller er gravid, skal du ikke gjennomgå trykkbølgebehandling. Du skal ikke ta noen antibetennelsesmedisin fem dager før behandlingen, under behandlingen eller direkte etter at den er avsluttet.

Pris per behandling ->  600kr

Monday the 23rd. Vi hjelper deg videre!